| UŽ ANI TIE H...Á NIE SÚ AKO BÝVALI...
| Prečítané: 24797x |
Po nakrúcaní na Širokej veži som navštívil chatára na Zbojníckej chate. Oheň z
petrolejovej lampy presvetľoval poháre s červeným vínom a prebúdzal dávne spomienky od spoločných vynášok večernou dolinou až po jarné lyžovačky na Svišťáku.
O polnoci sa na rad dostali vážne témy. Od kalamity a vízie nových Tatier sme prešli až k zmenám v spoločnosti. Po jej kritike si chatár vzdychne: „Veď už ani tie hovná nie sú, ako bývali.“
Na môj udivený pohľad naštvato odpovedá: „Keď sa vonku latrína naplnila, posypal som jej obsah biologickým prípravkom, ktorý za dva mesiace tú kopu rozložil. Posledné roky však to isté množstvo trvá dva razy toľko!!!“
Pamätám si, ako sme spolu tieto záchody stavali. Jeden turisti používali a druhý bol zamknutý, lebo sa jeho obsah práve rozkladal. Po naplnení sa ich úloha vymenila.
Chatár pokračuje: „Pamätáš na chlieb zo Smokoveckej pekárne? Ten vydržal mäkký len pár dní. Otvorené mlieko skyslo za deň. A dnes?“
Pomaly mi začína dochádzať, kam mieri. Potravinársky biznis so svojimi rozvinutými technológiami spracovania a konzervovania nás prepcháva podozrivými E – čkami, aby si zabezpečil čo najvyššiu trvanlivosť výrobku.
A E-čka si taktiež prerazia cestu do každodenného produktu nášho ľudského tela.
Pri týchto úvahách som podvedome prestal žuť večne mäkkú bábovku, ktorú som na chatu priniesol z hypermarketu Lidl, rozmýšľajúc nad tým, či vôbec nejaké vedecké laboratória vo svete systematickejšie skúmajú to, na čo prišiel chatár. Pri debate ako reaguje náš organizmus na túto pomalšie rozlokladajúcu sa zmes toxínov v našom tele už idem radšej spať!
Ráno prší. Schádzam dolinou, teším sa do Smokoveckej pekárne. Kúpim si na
raňajky tie tradičné rožky, ktoré sme kedysi dávno vynášali na Zbojníčku.
Na môj údiv pekáreň zrušili. Ľudia vraj radšej kupujú trvácnejšie
pečivo z hypermarketov...
Možno by bolo dobré, aby si každý postavil vlastnú latrínu. Aby sa sem tam do nej pozrel a zamyslel sa nad tým, prečo tie jeho produkty už nie sú také, ako bývali...
Palo Barabáš
Komentáre, otázky
Komentáre, otázky
Komentáre sú radené od najstaršieho po najnovší. |
Petr Pavlíček
| http://www.rohace.cz/ | 17.05.2006, 00:20:56
Teda Palo... heh, k tomuhle Ti fakt gratuluju... máš dar vystihnout věci! :-)
Vtipné, trefné ale přitom dosti hluboké a k zamyšlení... dík! Jdu se podívat.... :-))
Petan
Mato
| 20.05.2006, 10:52:04
Naozaj super clanok!Vobec ma cosi take ani nenapadlo,hoc vieme o tych vsetkych svinstvach co jeme.
Len tak dalej!!!
spidur | spidur@seznam.cz,
| 24.05.2006, 12:48:08
Potrebujem rozpustiť h...á v mojej latríne. Poraďte čím to posypať. Inak cool príspevok :-)
griwo | griwo@centrum.sk,
| ta3 | 24.05.2006, 13:14:16
:-) super clanok :-) , palo ty si taky nas,, stary indiansky saman,, ktory ma oci stale otvorene a vsetko co je v rozpore s matkou prirodou zbada z lachkostou, bodaj by bolo na tom svete viac indianov. 3mem palce a tesim sa na dalsie postrehy.
David | slunecni.dvur@permakultura.cz,
| http://www.permakultura.cz/slunecni.dvur | Sluneční dvůr | 24.05.2006, 17:41:22
Trefný článek.
Před týdnem jsem byl na přednášce o přírodních zahradách a sousedka z ekofarmy tam měla vynikající poznámku o tom, jak hledali žížaly na dříve chemicky obdělávané půdě... Nenašli. Tak šli do nedaleké kupy rozkládajícího se hnoje od místního "jzd". Budete se možná divit, ale nebyla tam ani jedna... Už Vám to dochází? Dobytek je krmený snad ještě horšími svinstvy než lidi (krmné směsi, postřikovaná píce, ...). Samozřejmě, že se to hromadí v masu, které se pak prodává lidem. Jeden můj známý odborník na "živočišnou výrobu" při pohledu na prasečák od plic pronesl: "Přeci mám radši ta skutečná prasata...".
Adrian
| Banská Bystrica | 26.05.2006, 09:34:50
Ďakujem je to čisté ako tvoje filmy
Stefan
| Piešťany | 26.05.2006, 12:53:44
No pekne si to napísal, ale čo nás čaká v budúcnosti, keď nás teraz začínajú kŕmiť geneticky modifikovanými potravinami ( vraj zdravotne nezávadnými ). To sa už poriadne ani nevyse......
ada
| 28.05.2006, 20:12:32
toto je prvykrat, co som skutocne, ale skutocne zauvazovala nad tym, ci by nestalo za to dopestovat si vlastnymi silami aspon cast potravin. ten clanok je presvedcivejsi ako vsetky tie kecy o zdravej vyzive - poslala som ho vsetkym svojim znamym - dakujem
Vlado
| Bratislava | 29.05.2006, 08:14:55
Je to paradox ale od latrín zavial čerstvý vánok. Perfektné, gratulujem.
Maťo
| 29.05.2006, 17:19:51
Keby som sa mal zamýšľať nad tým aký bordel je v každom žrádle a vode, umriem od hladu behom týždňa. Preto na to nemyslím a jem všetko, po 12 rokoch v školskej jedálni mi je už všetko jedno, hlavne že to chutí :)))
Kto nechce nech neje, ostane mne ;)
Robo
| Piešťany | 30.05.2006, 09:52:27
vyborne napisane,
na par riadkov napisane to, o com ini nezrozumitelne rozpravaju hodiny.
clanok by si urcite zalsuzil aj viditelnejsie miesto..
Palo
| 30.05.2006, 10:37:54
Ada, možno Ta zaujme aj tento clanok: http://www.k2studio.sk/?cube=text&c=283
Maros | niki@niki.sk,
| 30.05.2006, 15:41:59
ked to takto pojde dalej to budeme v peknych srackach :o))
Jozyffeq
| Zohor | 30.05.2006, 15:53:00
Určite je v tom kus pravdy, ale už aj tie prípravky na ničenie hovienok sú trochu redšie ako v minulosti?
jena | jenkax@hotmail.com,
| 30.05.2006, 16:21:21
Dodam len tolko ze by ste sa cudovali co vsetko sa skuma ale bohuzial nie je to vecou tych co skumaju, pretlacit to, v co veria, do realneho zivota....tam rozhoduje ekonomia a nie ekologia! No a vedci predsa nie su dostatocne vzdelani na to aby mohli rozhodovat o peniazoch :-)) na to su ini, co zas nic nevedia o zivote (myslim tym vsetkeho ziveho vratane bakterii v latrine).
Marek Bučko | chembuck@savba.sk,
| http://www.sav.sk | SAV | 30.05.2006, 17:26:26
Clanok je celkom presvedcivy, bohuzial nic nove pod slnkom. Ved napriklad farbivo E123 cervena (amaranth) bola v USA zakazana v pol. 90-tych rokov pre podozrenie z karcinogennych ucinkov. Na druhej strane toxicita vsetkych momentalne pouzivanych farbiv (je ich 10 alebo 11) je vyrazne nizsia ako mnohych predtym pouzivanych prirodnych farbiv, ktore sa museli kvoli malej farbiacej schopnosti pouzivat vo vysokych koncentraciach.
Co sa tyka geneticky modifikovanych potravin, verte alebo nie, ziadny racionalny dovod na strach z ich konzumacie nejestvuje.
P.S. velmi ma pobavil posledny prispevok od jeni. Naozaj sa vlada a parlament sprava k vedcom akoby boli nevzdelani. Staci pripomenut zlomkovy podiel z HDP, ktory vyclenuje vlada SR na vedu oproti okolitym statom.
Marek
Lenka | vicky@zoznam.sk,
| 30.05.2006, 18:00:09
Tento clanok naozaj vystihuje dnesnu zivotny postoj,filozofiu,ktoru ludia podvedome zobrali za svoju zivotnu cestu amnohi sa bohuzial nezamyslaju nad tym,kam leti tento vlak plny ludi bez zdraveho sedliackeho rozumu.Zmenit premyslanie ludi je to najtazsie,ked je pre niekoho dolezitejsie,vychytať vsetky akcie v Hyper-a Super-obchodoch,ako to ci sa maju jeho deti kde hrat a co to vlastne drzia v tej malej rucke,vyzera to sice,ako chlieb,ale dnes uz si clovek nemoze byt nicim isty..Dakujem za tento postreh,pozdavujem pana chatara:o)..
peter | cyklon1983@yahoo.co.uk,
| Oxford | 30.05.2006, 18:21:52
...nazdo-nazdo...
...nad tak jednoducho sa zamyslajucim clankom som sa uz poriadne dlho tak dobre nezamyslel...
...skoda len, ze produkujem to iste ako vacsina populacie na zemi...:)...ale vystup na Zbojnicku chatu si urcote tento rok dam...
Kozo
| http://kozo.bloguje.sk/ | 30.05.2006, 22:19:49
Pravdivé zamyslenie o pravdivých veciach podané od podlahy. Tesať do kameňa-
Mimochodom už moja babka pred rokmi hovorievala, keď pozerala večerné správy: Aj tak všetko stojí za hovno.
fujak | fujak@azet.sk,
| 31.05.2006, 09:29:56
ách jaj... fčera som bol na prednáške o černobyle - to už je teda tiež pekný náser, a to čo bude pokračovať ďalej s genetikou tých ľudí je otázne. a ku tomuto ešte toto, no téda - žiadna optimistická vidina:-( .. nič, fakt nám ostáva sa len tešiť z tých najmenších a najkrajších vecičiek .-)))) (a díky pali, že nám to umožňuješ vo veľkom.-)
PS - plís, zachraňujte dážďovky z veľkých betónových plôch - ako vidíte, už aj oni nám budú pomaly vzácne......
SO
| BA | 31.05.2006, 11:25:54
Napriek tomu všetkému sa priemerná doba ľudského života predlžuje ;o)
Jan Kornan | jkornanst@zoznam.sk,
| Raková | 31.05.2006, 12:24:29
Velmi vhodne vystihnutá problematika. Takto predostreté to ludia lepsie vnímajú a berú.
Čest vašej práci.
Anonymný
| 31.05.2006, 13:31:55
No palo, pekná téma.
Miro
| 01.06.2006, 10:33:17
Chatarovi odporucam optimalizaciu: postavit do cyklu este aspon jednu latrinu.
marcel
| 01.06.2006, 10:45:41
ludia, problem je v biologickom pripravku a nie v tom cim "sme krmeni". treba jednoducho pouzit ten spravny pripravok, najlepsie z teska...
ps: nikto nikomu ecka nevnucuje, vzdy existuje alternativa.
Miloš
| Bratislava | 01.06.2006, 11:06:30
Naozaj je to tak a je to pravda. Čo však s tým? Ako zmeniť myslenie ľudí v ich vlastný prospech? Ľudia o tomto vedia, veľakrát o tom počuli, vedia, že strava je dôležitá a predsa na to serú tie svoje nepodarené hovná a vedome páchajú samovraždu, tým že žerú tie svinstvá, ktorými nás kŕmi dnešný svet biznisu, v ktorom jediné, čo žne úctu drvivej väčšiny ľudí sú peniaze, ktoré o to ani nestoja. Človek v tomto nechutnom svete biznisu má pre človeka menšiu hodnotu ako to jeho vlastné nepodarené h....o. Nemám nič proti práci a podnikaniu, ale všetko predsa musí mať zmysel a je absolútne nezmyselné, aby jediným zmyslom práce a podnikania človeka boli peniaze. Kde je človek ako zmysel hýbania sa človeka?
palo
| 01.06.2006, 11:25:01
H...o je každého osobná vec. Je na každom, čo zje, čo vykaká, čo vňom ostane. Akurát chatár sa zamyslel, čo mu v poslednej dobe turisti v sebe vynášajú do Tanapu. Tam hore nie je kanalizácia. Doma si myslíme, že ten náš produkt sa niekde v potrubí stratí.
kosca | kosca@zoznam.sk,
| Banska Bystrica | 01.06.2006, 11:56:39
na prvy pohlad vtipny prispevok, ale v skutocnosti o to smutnejsi...my ludia mame tendenciu popierat skutocnost, a len malo ktory si uvedomuju dnesnu ekologicku samovrazdu ludstva, je tazke a trpke nad tym rozmyslat, nie to este hladat riesenie vo svete, kde je na prvom mieste kratkodobi zisk za cenu obetovania buducnosti ludstva, hovorim si a sama si odpovedam, zostava mi uz len verit v ludskeho ducha...nadsene sa smiat, vela uplavat.
...sme len male smrtelne kvietky na strome zivota...
Miska
| 01.06.2006, 18:20:58
super clanok, nema chybu....
Vera Sandor (15) | veras88@atlas.sk,
| Bratislava | 01.06.2006, 22:20:03
Uau, fakt pekny clanok!!!
Konecne sa da precitat aj o niecom co je dolezite ne len same somariny, ktore maju momentalne naplnat nase zivoty. no bohuzial, nie len jedlo a potraviny sa zmenili, ale aj ludia.
poslem dalej abezim si postavit latrinu... :))
baget | baget@orangemail.sk,
| Leixlip | 01.06.2006, 23:14:58
veru pravda. a co mi dalej budeme robit?
zrat tie e-cka.
kam ta spolocnoct speje.dlhsie bude hnit a viac nam to tu zasmradi.ha.
latware | latware@pobox.sk,
| BA | 02.06.2006, 10:33:24
Palo, tak tomuto ja vravím vážny článok o hovne :-)) Máš moju hlbokú úctu... Normálne už som "ekologickou" problematikou presýtený, ale v tvojom (chatárovom) postrehu je niečo, čo spôsobilo, že vo mne hrklo ako v starých hodinách. Môže to byť aj náhoda, nie je to žiadne systematické pozorovanie, tobôž výskum, ale čo keď je to naozaj dlhodobý trend? Jediné riešenie je bez paniky rozumne vystríhať ľudí a pripomínať, pripomínať, pripomínať... (to mi niečo pripomína :-)) Si naozaj starý múdry horský šaman. Ďakujem.
Emil Novotny | jes.nov@freesurf.ch,
| http://www.luzern.org | 02.06.2006, 13:54:28
Voľakedy našim bruškám robili ťažkosti ,,nové,, potraviny, keď v päťdesiatych-šesťdesiatych rokoch práve naša chémia prichádzala na to, že sa dá konzervovať.
Náš organizmus si na to všetko pomaly ,,zvyká,, a len dúfajme, že sa nám jedného dňa naozaj nestane, že keď si dáme z vlastnej záhradky biologickú mrkvičku, alebo od suseda na dedine pravé domáce prasiatko, čo žilo v starom, smradľavom chlieve, chované na nefalšovaných pomyjách, skolabuje z tej ozajstnej pravoty celý náš prevyknutý organizmus. Potom nám naši už beztak rozčúlení bohovia v bielom - lekári -vynadajú, prečo nekupujeme v supermarkete!
Emil
Silvia
| 02.06.2006, 14:29:14
super calnok!
Zuzula
| 02.06.2006, 17:43:00
Teda,musím uznať, že niečo na tom bude. Nad niečím takým som sa ešte nezamýšľala - dôvod zmeniť to. Fajn článok!!!!
ivor
| 03.06.2006, 10:16:49
a stačilo tak málo,
len sa obzrieť občas za seba, aby človek vedel,
čo po ňom zostáva... a nie len na latríne....
Tony | puchejr@volny.cz,
| Praha | 03.06.2006, 12:11:48
Palo.
Tip na tento článek mi poslal kamarád z Bratislavy.
Co dodat... je prostě skvělej. Článek i kamarád - že mi ten tip poslal. Rád bych tvůj článek (s uvedením zdroje) přetiskl v našem časopisu. Jmenuje se Puchejř a je to trampská "drbna" - v součastnosti v Čechách ta nejčtenější.
Předem díky?
peťo čimbora | pfcfalk@centrum.sk,
| holíč | 04.06.2006, 02:47:39
Úplne som z toho pafffff!Je to skutočnosť a či len sen?Je to skutočne super a už teraz neviem čo ráno budem jesť...
peťo čimbora | pfcfalk@centrum.sk,
| holíč | 04.06.2006, 02:48:45
Je to fakt pravda?Som z toho úplne paffff!Už teraz rozmýšľam či budem ráno vôbec niečo jesť.....
peťo čimbora | pfcfalk@centrum.sk,
| holíč | 04.06.2006, 02:49:44
Peťo tak fakt neviem,či budem niečo raňajkovať,som z toho úplne paffff....
mm
| 04.06.2006, 20:51:53
hej - hej,veru, pekný článok, áno, opäť sme sa zamysleli.. ale to nestačí.. poviete si áno super hyper a ešte neviem aké turbo markety,samé éčka atď ale nie je to jednoduchšia cesta pre dnešného človeka,ktorý sa tvari,že má stále menej a menej času a peňazí a preto si radšej ide kúpiť nejaké éčko v akcii..zaujímalo by ma,či ste teraz(po zamyslení s anad tmto článkom) začali piť domáce kravské mlieko (aj keď verím,že už len tým krmivom nemôže byť až také pravé) ,ktoré vám už určite ani nechutí,lebo ste tak zvyknutý na to v tetrapaku.. a nielen mlieko.. ..v dnešnej dobe sú pre každého dôležitejšie peniaze ako zdravie..je načase,aby sa to obrátilo --(tak čo?dokážeme to postupne jeden po druhom??) ..áno,opäť sme sa zamysleli.. ale to nestačí..!!!!!
Dušan | dmicuch@centrum.sk,
| 05.06.2006, 08:33:39
Možno pre tych, čo chcu spravit aspon malo, skusia poslat takuto uvahu vsetkym ostatnym znamym, povedat to medzi recou aj inym. Takychto clankov treba viac a viac. Jeden clanok, Jeden clovek nezmeni nic, ale "budu nas miliony" ak o tom budume "aspon" hovorit. Su zdruzenia, ale musi ich byt viac a po celom svete.
Dnes sa uz NEDA kupit si normalne jedenie (teda ak niekto nema sukromnu pekaren) - teda normalny clovek.Ja si radsej zajdem do obchodu kazde rano, ako mat doma "kvazi mlieko" co mi vydrzi mesiac, ale take uz NEKUPIM. Tak len posielajte, hovorte na ministerstvo, na mestske zastupitelstvo a prelozte to aj do inych reci. Oni vam napisu Dakujeme za vyjadrenie :) ale nech vedia, nech im to vrta v hlave nech aj oni si to posielaju medzi sebou. ..
palo
| 05.06.2006, 09:48:25
Predajcovia predávajú len to, čo si žiadajú ľudia. To, čo nejde na odbyt nemá zmysel vyrábať. Veľa lacných a nekvalitných potravín stojí toľko isto ako menej drahších a kvalitnejších. My nakupujeme VEĽA A LACNO. Tak aj vypadáme!
motaj | tomas.hogh@gmail.com,
| 05.06.2006, 11:12:47
Najhorsie je ze dosledky si uvedomime vsetci az ked nastanu problemy. Ci uz zdravotne alebo finančne. A dovtedy bude ticho ako to v biznise vie byt.
A co chudaci bezny konzumenti no nic, budu jest dalej a dalej, prirodne veci menej a menej... az niaka ta krasna cervena tabletka otvori oci zaludku s chutou cerstvej kuracinky z ryzou a broskynovym kompotom.
Z buducnosti je ten isty strach, nieco zjest alebo odhalit neobjavene civilizacii, vysledok je ten isty, ludia to pri tej rychlosti ani nestihaju registrovat resp. pochopit co sa deje.
a rieka tecie...
Aďka | Tinulka123@zoznam.sk,
| BR | 05.06.2006, 12:04:44
Vynikajúci článok...niečo na zamyslenie...a čistá pravda!!!
Cholo
| 05.06.2006, 12:30:18
milý Pali
napísal si to a vystihol velmi dobree
tiež sa nad tým zamýšlam a nechápem kam to všetko spejee..ale jedna vec ma tešíí......ak možem spomenút..
chodievam s ocom na trh predávať zeleninu...našu vlastnú...z našej záhrady....a samozrejme že na trhu je pár takých ktorý ju predávajú vo veľkom..ako živnostnící....kupujú zo skladov ..de su dovezené Bohvie odkial....samozrejme vela ludi rado kupuje od takých..ktorí toho majú veľa...ktorí to majú načačkané....ale o zdravom tovare je možno polemizovať...
ale teší ma jedna vec..že napriek tomuto sa nájdu aj ľudia ktorí sa nedajú oklamať vzhľadom......a radšej si kúpia poctivo vypestované a domáce...bez nejakých chemikáálii ci podobných blbostí......teší ma že si kúpia naše =)
Lucisa | cisa007@gmail.com,
| 05.06.2006, 13:59:51
Kludne si kupte novu, hypermodernu piecku chleba a pecte si ho sami. Pestujte si zeleninku v zahradke, alebo kupujte super drahe bio produkty. Aj tak to svinstvo dychame, je vsade okolo nas. Nas pohodlny, super konzumny zivot nas skoro privedie do hrobu a ked nas nahodou nie, tak nase deti urcite.
Negratulujem Palko, nie je k comu, je to smutne.
Peter
| 05.06.2006, 14:34:15
Problemu moze mat dve priciny - hovna alebo pripravok :) Osobne by som typoval, ze novy ekologicky pripravok nefunguje tak dobre ako ten predtym.
Hovna za posledne roky, aspon co sa tyka mojho osobneho pozorovania nijako prudko nezmenili tvar, farbu ani zapach :) Ako povinnu literaturu by som odporucil Carco Cult science od Feynmana.
Vlastik | vlastik@centrum.cz,
| 05.06.2006, 14:52:20
Kurňa chlape, to je čertovské počteníčko. Jen mistři dokáží vykřesat jiskřičku filozofie z obyčejných věcí a zažehnout jí oheň. Tenhle článek to dokázal a pasoval vás na mistra nebo guru. Říkejte tomu jak libo. Jen tak dál. Takovéhle články otevírají lidem oči a nutí je přemýšlet o věcech, které už dávno zapadly do stereotypu a považují se normální. A co si budeme namlouvat, o DDT se původně taky říkalo, že je neškodné, stejně jako o dnešních "Éčkách". Držím pěstičky a přeju spoustu takhle dobrých článků.
iffci | iffci@szm.sk,
| BA | 05.06.2006, 15:24:02
hmmmm....
aj ja som sa pozrel... sice byvam v panelaku, co latrinu automaticky vylucuje, ale zato neneguje moznost rozboru produktu s hlbkovou analyzou... fakt je to nejake cudne..! toto pisem po 3 splachnuti cakajuc na 4 naplnenie splachovacej nadrzky a musim konstatovat - produkt stale plava ! Mozno keby som mal predtym spenat, mohlo by dojst k mylnej zamene predstavy, ze v mise sa machu zadarilo... ale uznajte na 8 pschodi ?!?
iffci | iffci@szm.sk,
| http://www.iffci.szm.sk | BA | 05.06.2006, 15:40:05
dodatok:
po 5 splachnuti sa to konecne rzdrobilo na mensie kusky a cast tych zdatnejsich zmizla v utrobach odpadu, ale tie uplne najmensie "hubky" veselo v suvislej formacii plavaju dalej, cim vytorili iluziu maleho prirodneho jazierka - no kam by som uz len chodil - ked zatisie mam teraz aj doma ! Uz iba komare chybaju. Este ze je taka zima...
hmmmmm...
chemia - je chemia
Lubo | lubon@lubon.sk,
| BA | 05.06.2006, 15:41:12
S tou latrinou to pokladam za vedecky dokaz.
Strana zelenych sa stara o zvierata a mi ludia sme akoby nepodstatny.
Bolo by dobre zalozit nejaku "nie stranu",ktora by sa zacala starat o zachovanie ludskeho zdravia pre nase dalsie generacie.
Vsetko co u nas vzniklo po dobe socializmu(na nieco bol dobry) dostalo nazov TRHOVY akoby pre nas vsetkych prospesny.
On, ale je prospesny len pre obchodnikov,pre ich zisky atd..
Mi spotrebovatelia ich produktov sme neinformoivani a klamani a vobec ma neutesuje ze v konecnom dosledku na to doplatia aj sami obchodnici.
ATD..
Lubo | lubon@lubon.sk,
| BA | 05.06.2006, 15:41:51
S tou latrinou to pokladam za vedecky dokaz.
Strana zelenych sa stara o zvierata a mi ludia sme akoby nepodstatny.
Bolo by dobre zalozit nejaku "nie stranu",ktora by sa zacala starat o zachovanie ludskeho zdravia pre nase dalsie generacie.
Vsetko co u nas vzniklo po dobe socializmu(na nieco bol dobry) dostalo nazov TRHOVY akoby pre nas vsetkych prospesny.
On, ale je prospesny len pre obchodnikov,pre ich zisky atd..
Mi spotrebovatelia ich produktov sme neinformoivani a klamani a vobec ma neutesuje ze v konecnom dosledku na to doplatia aj sami obchodnici.
ATD..
Anonymný
| 06.06.2006, 06:45:33
Konečne zdravý sedliacky rozum! Ďakujem
Anonymný
| 06.06.2006, 18:02:11
Humino | humkar@centrum.sk,
| Trenčianske Teplice | 06.06.2006, 19:38:37
Kedysi za socializmu sa vyprával jeden vtip o Dežovi, ktorý chcel odísť na západ cez hranice. Ako sa tak blížil k štátnej hranici, zbadal pohradničiarov a tak rýchlo skočíl do kríčka. Ale mal smolu, pohraničiari ho zbadali a hneď ho aj z kríkov vytiahli. Pýtajú sa: čo tu robí a prečo sa snažil pred nimi skryť v kríku. Dežo hovorí, že bol len na prechádzke a on sa neskryl pred nimi, ale potreboval si urobiť veľkú potrebu. Pohraničiari mu neverili a chceli, aby im ukázal teda výsledok tej jeho potreby. Dežo zneistil, ale vošiel s nimi do kríkov a tam zbadal hovno, ale psie. Rozhodol sa, že im ukáže toto. Pohraničiari však spoznali o čo ide a povedali, že to nie je jeho ale psie. Dežo sa však dušoval, že to je jeho slovami: Viete páni, psí život - psie hovno! Týmto vtipom chcem naznačiť, že aj dnešné hovná sú adekvátne našemu životu!
Heňa | helenasedlakova@pobox.sk,
| Tatranská Javorina | 06.06.2006, 22:46:08
Minule som dostala takýto mail:
Gratulujem vám všetkým, ktorí máme 20. až 50. rokov... Podľa dnešných pravidiel a zákazov by sme my, deti narodené v 50., 60., 70., 80. rokoch, nemali vôbec šancu prežiť. .. Naše postieľky boli namaľované farbou, ktorá obsahovala olovo. Nemali sme žiadne pre deti bezpečné flaštičky na medicínu. Žiadne poistky na dvere a okná, a keď sme išli na bicykli/kolobežke, nemali sme helmy. Pili sme obyčajnú vodu z hadice a nie z fliaš. Jedli sme chleba a maslo, pili limonády s cukrom a neboli sme obézni, protože sme stále lietali niekde vonku. Z jednej flašky sme obvykle pili niekoľkí, ale všetci sme to v zdraví prežili... Niekoľko hodín sme sa morili a stavali motokáry zo starých nepotrebných vecí, jazdili sme z kopca, len aby sme prišli na to, že sme zabudli na brzdu. Až po niekoľkých pristátiach v plote sme ju domontovali. Skoro ráno sme sa išli hrať von a prišli sme domov, až keď vonku svietili lampy . Rodičia si užili pekné nervy, ale mobily neexistovali, takže nebolo kam volať... Nemali sme žiadne Playstation, Nintendo eller X-box - vlastne ani televízne hry, žiadnych 99 televíznych kanálov, žiadny surround-sound, počítače, chatrooms a internet. Mali sme kamarátov, boli sme vonku a vyhľadali sme si ich!! Spadli sme zo stromu, porezali sme sa, zlomili si ruku či nohu, vyrazili si zuby, ale nikto kvôli týmto úrazom nebol zažalovaný. Boli to úrazy a nikto neniesol vinu - len my! Bili sme sa, mali sme modriny, ale naučili sme sa to predýchať.Našli sme si hry s loptičkami, palicami a jedli sme i trávu (hlavne šťavel). I keď nás druhí varovali, nikdy sme si nevypichli oko. Posledných 50 rokov bolo explóziou nových nápadov. My sme mali voľnosť i zodpovednosť - naučili sme sa chovať a poradiť si... Gratulujem!!! Daj vedieť každému, kto zažil toto veľké šťastie a žil ako dieťa!!!
Pekné myšlienky, za ktoré ďakujem....
ved urcite
| 09.06.2006, 00:58:22
ale ktovie, ako by dopadlo porovnanie tych byvalych "lepsich" hovien s hovnami trebars z 19. storocia? urcite by to bolo horsie...a tak by sme mohli ist az do doby ked sme lozili po stromoch a zivili sa obhryzanim korienkov - to boli hovna take dobre, ze sa urcite dali aj jest
bohuzial, okrem potravinarskeho priemyslu so svojimi skodlivymi konzervacnymi pripravkami existuje este aj priemysel na vyrabanie katastrofickych predpovedi (ktore vacsinou nevychadzaju) - a ma vacsinou zelenu farbu a uslachtily vyzor, ale skryvaju sa za nimi, rovnako ako za zlymi priemyselnymi koncernami - peniaze.
Sula | Sulina555@azet.sk,
| BA | 09.06.2006, 22:07:15
Fakt dost dobry postreh... Ale uvedom si, ze to sme na Slovensku. Teraz si predstav, aku trvacnost maju take americke fast-foodove "produkty"... Za xvilu prideme do stadia, ze nase h..na budu mat dlhsiu dobu rozpadu ako plasty. B-))
Satanko | benacka98@stonline.sk,
| Bratislava | 14.06.2006, 19:34:34
Gratulujem ku uzasnemu postrehu! Mam podobny problem na chalupe. Lenze ked to takto pojde dalej, cim budu kurit v Tibete a okoli? Hoci je este nadej ze ich civilizacia chvalabohu nepusti do svojej blizkosti tu nasu a tak sa snad podari zachranit tie ich h... od kontaminacie tymi nasimi.
tibor | tiborko@centrum.cz,
| Blava | 15.06.2006, 14:40:29
Kamaratka sa minule ked som bol u nej zabavala na mojej "fobii" z ecok. teraz bude este vasi vacsia... fakt skvely clanok a postreh.
Milka
| SENEC | 19.06.2006, 10:22:12
A nemyslíte si, že je to aj na vládach jednotlivých krajín, ktoré dovoľujú obchodným reťazcom diktovať ,čo sa bude vyrábať a čo budeme jesť, aby sa oni čo najviac nabalili.Výrobné podniky a distribútori sa snažia presadiť v reťazcoch a tým pádom iba využívajú všetky možné prostriedky, aby sa dostali do reťazcoch aj za cenu ľudského zdravia. Reťazce až nechutne zneužívajú postavenie
na trhu. Ve´d nie je problém postaviť tieto nekonečné veľké obchodné firmy na
dostupných priestranstvách v mestách a mestečkách /mestečká sú až nenormálne preplnené obchodnými reťazcami a vôbec im nevadí /zamyslite sa nad tým prečo/že sú postavené jeden vedľa druhého. Ve´d zisky plynú iba im a my hlupáci sa na tom podieľame, hlavne cez nenásytných a úžerníckych starostov , poslancov a iných , ktorí sa na tomto nechutnom biznise podieľajú a berú obrovské sumy do vrecách, ktoré sa vyčíslujú 6 miestnymi číslami. Stačí sa pozrieť, ako každý nový starosta, poslanec alebo inak politicky aktívny človek, ktorý prišiel do politiky s jedným obyčajným bytom končí nie jedným ale niekoľkými domami za svoje politické pôsobenie. Ak máte dákych známych, ktorí majú tú "česť" pracovať a hlavne presadiť svoje výrobky v obchodných reťazcoch,tak by vám rozprávali celé horory ako musia ustupovať a zaliečať sa kdeakému tzv.vyškolenému manažérovi,ktorý možno svojou inteligenciou nesiaha obyčajnému radovému pracovníkovi ani po päty , ale vždy si zgustne ako obrať dodávateľa o posledné. Potom sa čudujeme, že sa predáva, kde čo.Človek, ktorý nie je o týchto tzv. obchodných transakciách informovaný by neveril koľko peňazí si každý reťazec bez mihnutia oka vezme od dodávateľa. Ako sa vzdelaný a dobrý obchodník klania nafúkancom, spupným a arogantným, na ktorých je závislý. Najhoršie je to v Tedscu Praha, Kaufland Bratislava a Billa Bratislava, kde sú dámy tzv. "samonasieracieho typu" . Forma obchodovania na reťazcoch je čo sa nepredá alebo ostane po záruke a pod. zbaviť sa ho tým, nech si ho vezme dodávateľ späť. Takto vie obchododvať každý, to nie je profesionalita, ale iba obyčajne diktovanie trhu. Väčšina ľudí, ktorí idú na rokovanie na reťazce už majú dopredu žalúdočné vredy, že sa majú opäť stretnúť a liezť do r..i arogantnému človeku , aby mohol predať svoj výrobok. JE TO HNUS.... a tak vyzerajú aj tie h...á
Milka
ada | AOn@zoznam.sk,
| 07.07.2006, 09:57:42
Keď voľakedy pršalo, ako dieťa som obchádzala dážďovky po chodníku, aby som nebodaj nejakú sliepku neobrala o jedlo. Mala som menšie číslo topánok a mala som čo robiť, aby som sa im vyhla. Dnes prší, prší, prší a dážďovky nikde. Ani na chodníku, ani v tráve. Mám obavy, že už ani tie sliepky by nevedeli, čo si s nejakou dážďovkou počať, ak by nejakú náhodou videli. Neznášala som preto prechádzať sa v daždi. Dnes je to vlastne úplne v pohode. Už len čakám, či mi dáždnik nerozožerie to, čo zvrchu padá. Lebo aj dážď voľakedy voňal inak.......
Anonymný
| 24.07.2006, 10:50:42
Veľmi výstižné.
oleg makara | oleg@makara.info,
| http://www.makara.info | Bratislava | 24.07.2006, 19:37:19
Peter | 05.06.2006, 14:34:15
Problemu moze mat dve priciny - hovna alebo pripravok :) Osobne by som typoval, ze novy ekologicky pripravok nefunguje tak dobre ako ten predtym.
Hovna za posledne roky, aspon co sa tyka mojho osobneho pozorovania nijako prudko nezmenili tvar, farbu ani zapach :) Ako povinnu literaturu by som odporucil Carco Cult science od Feynmana.
Ja by som pridal ešte tretiu, štvrtu... príčinu, ale pre krátkosť času iba tú tretiu... Aj chatár má už viac rokov, a keď bol on malý tak určite aj všetky kone boli väčšie, a to ešte nechem hovoriť o diečinách a aj o tom ako mu v tom čase inak stálo aj ono nadobičko... Toto je klasická zámena a zámena gerontolického s ekologickým. Už Goethe povedal, že nie je umenie byť mladý keď vám je osemnásť... a ja dodávam, že nie umenei byť starý a namrzený keď je vám cez 50.... Nechcem zľachčovať tému, ale prosím, trochu pribrzte... to že ste sa právy vy nestali milionármi, čo riadite trh, ale iba, zdá sa, štatistami, je štatistickckou realitou, ale to ešte neznamená, že svet sa rúti do riti... alebo ste ešte stále nevytriezveli z selansko-romaticko-plickovskej koncepcie života???
P.S.
Ja osbne mám (v tom čase bolo video ešte vzácnosť) nie len spomienky na televízne pondelky, ale neoficiálne zábery z komunistických (a preto aj ekologických???) úlíc a motorového parku z 1989 roku... Komu chýby optimizmus do života, poskatnem kópiu... Oleg
Marta
| Prievidza | 17.08.2006, 12:30:38
Článok, ktorý som si práve prečítala ma podnietil k úvahe :
snáď by bolo teda zaujímavé vedieť - keď sa nechcú rozkladať naše ........ za akú dobu sa rozloží po smrti naše telo. Nech nás teší teda aspoň myšlienka - že vďaka chémii si tam poležíme dlhšie.
tomexx | tomexx.designer@gmail.com,
| http://www.tomexx.net | 01.09.2006, 01:20:01
Super clanok.. ;) Vsetkym ide iba o zisk. Ale mozno sa to vsetko zmeni, ked zistime ze z penazi sa neda najest...
alena | zrisedivov@post.sk,
| 09.09.2006, 16:32:57
SÚHLASÍM.
Palo | hudec@blog.sme.sk,
| http://hudec.blog.sme.sk | 05.10.2006, 09:55:20
Ked sa to do nas zazere tak mozno nas to ani po smrti nerozlozi, lebo budeme zakonzervoany nejakym E158. a potom uz bude ozaj problem
Bobek | jmadar@iol.sk,
| 25.11.2006, 00:31:57
" Hovnu bys měl úctu vzdát,
což platné jsou milióny, když člověk neumí srát "
vraj Jaroslav Vrchlický
No šťastie že sa klasik tohto nedožil. Západná kultúra ( priamo zodpovedná za zhoršenie kvality sračiek ), je duchovne založenému človeku úplne cudzia.
Ale žite dnes pri dvoch deťoch duchovne.
Po prečítaní tohto článku som sa zastavil a zistil že "JA", už vlastne nie som "ja"
Idem sa hľadať...
zuzan | zuzkasucova@azet.sk,
| 21.03.2007, 13:11:21
-----hm,...pomaly celý život začína byť "akože",akože jeme,akože relaxujeme,..a bohužial akože "žijeme".a tak aj jedlo je už len"akože"-a tie "zvyšky"---čo by sme chceli-tiež už sú len "akože"
Greta | greta9@centrum.sk,
| Bratislava | 10.12.2007, 09:22:27
..... ach áno, súhlas, či smiech, či plač?? Aké jednoduché, akcia - reakcia....a chodím po tom Lídli a Kauflande.... a študujem plastom zaliatu ceduličku s vytlačeným zoznamom ÉČIEK, niektoré sú škodlivé, potom škodlivejšie a tie na červeno vytlačené sú NAJ / karcinogénne/. Bože, všetko je asi pravda, ale nemáme čas ju vidieť, počuť... a čas sú peniaze, teda nemáme vlastne peniaze? Bože a ŠTÁT ochraňuj nás nevedomých....... ale štát asi nemá peniaze, teda ČAS!
Rezuméééé ... naozaj by sme sa mali zamyslieť nad tým čo konzumujeme a apelujem hlavne na mladé mamičky, aby už od malička deti viedli k nechemizovaným, netrvanlivým, nefarbeným , nepresoleným a ne.... potravinám. Pán Boh Vám pomáhaj!
Exes888
| http://www.extreme55.estranky.cz | 27.12.2007, 19:22:02
pardon....nechcel som spamovat....zblbol mi komp...pardon :-(
Josef | Pepapavlik@centrum.cz,
| 04.03.2009, 16:49:34
Reaguji tímto na příspěvek olega makara, který nás kritizujících tenhle materialistický svět poučuje, že nemáme být tolik závistivými. Chci jej upozornit, že to není závist, ale konstatování pouhé reality. Vypadá to, jako by byl tento člověk nějakým milionářem, který se cítí ukřivděn tím, že jsme si dovolili na něco takového upozornit. Jenže pane olegu ono tohle říkají vědci, již hezkou řádku let, že hrozí zemi obrovské nebezpečí. Jenže právě takoví, jako jste vy, na to nedbají a tak hrozí skutečná ekologická katastrofa. A co pitná voda, které se v přírodě nachází čím dál tím více znečistěna? Myslíte, že lidstvo bude schoné žít z nějakých náhražek? Nevšiml jste si třeba, že když onemocníte obyčejnou chřipkou dříve vyléčenou za tři dny, dnes trvá léčba kolem dvou týdnů i více, nemyslím u nás starších, ale takhle dlouho se léčí z chřipky i ti mladí. Nemyslíte, že je to způsobeno i tím, že se do našich těl dostává hodně jedů, které naše tělo těžce likviduje a odplavuje z těla ven a tudížž i nemoce banálního typu mají daleko horší průběh. Takže toto je podle vás závist, že se někdo snaží varovat? To jako máme závidět těm pracháčům jako co? Že oni mají miliony a my nic? A jak oni umí užívat života? Víte, já jsem si užil nádherných let, jak vy tvrdíte v hrozné době, ale řeknu vám s těmi mladými bych neměnil. A věřte mi tenkrát jsem na ten režim nadával. Ale to co se děje dnes to nemá období. A nemyslím tím jen peníze. O ty ani tak nejde. Ale o způsobu života jako takového. Jak si žije dnešní mládež? Co oni mají za perspektivu? Víte, my tenkrát pořád někde cestovali. Sice jsme nemohli na západ pravda, na to jsme nadávali, ale copak by to nešlo změnit? Vážně ne? Jenže já taky pamatuji roky, kdy se mohlo i na západ. Do celého světa. Obchodovali jsme se západními zeměmi a žilo se tu krásně. Možná to nepamatujete, nebo nechcete aby si na ty doby někdo vzpoměl. No a když vám řeknu, že po 87 roce se opět mohlo zažádat o výjezd do západních zemí a nikdo vám nic nezakázal, co mi na to odpovíte? Že si vymýšlím? Jenže to já si nevymýšlím. On jakýsi Gorbačov podepsal jakýsi dokument a taky začal měnit ten bordel, kterému vládli rádobykomunisti, kteří hleděli jen na to jak se obohatit. Když říkáme mladším, že jsme byli obtýden v Tatrách, nechtějí nám věřit. Prý kdebychom na to vzali peníze. Nedokážeme jim vysvětlit, že za 30 - 40 korun na den se člověk dokonale nasytil. A kolik stála cesta z Prahy do Poradu? Koliknocleh? No raději nemluvit. Víte moc dobře si všímám, jak dnes mládež žije, a to my věřit můžete, že to není nic extra. I když by rodiče měli miliónů, přehršel, co ztoho? Co jsou jim platné peníze, když děcka nemají kde se kloudně vyblbnout, vydovádět se, dnešní mládež jen sedí u počítače. Všímám si jak v parcích vysedává velmi znuděná mládež a hulí jednu cigaretu za druhou. A to již děcka základních škol.Co je ale nejsmutnější, ono se tam učí užívat drogy. Krásné, že? On jim totiž nikdo nic jiného nenabídl. Není sportovních vyžití pro všechny, dospělí nemají ani čas na ně. Musí tvrdě vydělávat. Takže nuda. Pak až dostudují, mládí skončilo a co dál. Práce a jen práce. Až do zblbnutí. Jo všichni nemůžou být bohatí, že. Někdo taky musí dělat na ty bohaté, že. Takže vy tento bordel hrozně chválíte, já naopak tenhle bordel zavrhuji. A znovu připomínám. Kritizoval jsem minulý režim. Ale dnes mohu říci, že tenkrát jsem měl raději držet hubu a naopak ty, kteří nadávali, jsem měl okřiknout. Jenže kdo mohl tušit, že se to po tom 89, tak podělá? "Aj ty hovná už stojí za hovno".
Anonymný
| http://www.zkus.webnode.cz | 10.02.2010, 00:39:27
<p>:-)</p>
KARČI | palokucera@gmail.com,
| niekde v kopcoch :-) | 18.04.2010, 05:48:26
Niečo na tom je,človek sa ponáhľa-/nevie však kam/-nič si neváži-/štátni tupci a úradnici už ani Tatry/-,voľný čas trávi v nákupných centrách-/pri umelých stromoch,tie živé v mestách už vyťal/-našťastie poniektorí sa ešte dokážu prebrať a ísť hore/nie do politiky/,ale hore tam do hôr-ich nádhery,tvrdosti,pominutia,ticha,energie do niečoho čo je krásne/srdce sa teší a oči slzia-šťastím..../neviem ako iný,ale v Tatrách som nikdy nepokoril hory,pokoril som len seba,vždy mám však pocit pri ďalšej túre,že Bohovia týchto skvelých hôr mi ukazujú niečo nové a ja som šťastný za každý pohľad či na vrchol tak i do doliny a úplne by bolo úžasné,keby aj tie h...á za "niečo stáli".
| Súvisiace:
|